Powrót Sea

Globalna sytuacja na rynku logistyki, październik 2021

Ogólna sytuacja na rynku transportowym w Azji jest stabilna. Wciąż borykamy się z problemami, takimi jak przeciążenie, brak kontenerów, opóźnienia i wzrost kosztów.

Ponadto uważnie śledzimy sytuację związaną z Covid ze względu na nowe warianty koronawirusa w kilku krajach, także w Azji.

Sytuacja w Chinach

Transport morski

Wydajność i dostępność możliwości transportowych pozostają ograniczone.

Zatory w portach i opóźnienia statków, szczególnie w Europie i Ameryce Północnej, powodują zmniejszenie przepustowości i opóźnienia podczas powrotu do Azji. Opóźnienia występują w większości portów.

Chociaż ograniczenia mocy w niektórych prowincjach w Chinach mogą spowolnić produkcję, popyt pozostaje bardzo silny.

Transport lotniczy

Napięcie na rynku rośnie. Stawki za połączenia z Chin do Ameryki Północnej i Europy pozostają podwyższone, prawdopodobnie do końca tego roku. Według głównych przewoźników stawki wzrosły w ciągu ostatnich dwóch tygodni o prawie 30 proc.

Ceny frachtu lotniczego pozostaną wysokie ze względu na ogromny wzrost popytu przy ograniczonej przepustowości, a oczekuje się, że popyt jeszcze wzrośnie w miarę zbliżania się nadchodzącego szczytu sezonu.

Ponadto wdrożone procesy dezynfekcji i surowe ograniczenia operacyjne ze względu na Covid-19 ograniczają wydajność operacyjną i wpływają na wzrost kosztów.

Transport kolejowy

Stawki frachtu kolejowego pozostają stabilne, ale zależą od ogólnej przepustowości i dostępności sprzętu.

Zatory komunikacyjne i niedobory sprzętu często prowadzą do opóźnień w czasie wyjazdów i tranzytu. Covid-19 powoduje również opóźnienia w niektórych obszarach, takich jak Shaanxi. Na przykład czas odjazdu jest zwykle opóźniony o 7 dni na stacji Xi'an.

Sytuacja w Indiach

Uwaga:
Wszystkie porty w Indiach są zamknięte od 4 do 7 listopada z powodu święta.

Z wyjątkiem obchodów festiwalowych, wszystkie porty, fabryki i biura działają w pełnym wymiarze godzin, bez zamykania i ograniczeń. Ale Indie cierpią z powodu tej samej sytuacji, co w całej Azji – brak kontenerów, opóźnienia i wysokie stawki.

Niedobór kontenerów występuje również w portach śródlądowych. W obecnej sytuacji nie są realizowane przesyłki pilne - nie ma więc dodatkowej usługi dla przesyłek ekspresowych lub spraw pilnych.

Ponadto Indie doświadczają braku kontaktu z władzami portowymi, aby zabezpieczyć rezerwacje, odbierając połączenia i odpowiadając na e-maile.

Fracht morski szczególnie odczuwa braki sprzętu i wyposażenia.

 

Zalecamy podjęcie środków ostrożności

  • podziel się swoimi potrzebami logistycznymi to pozwoli nam zaproponować Ci najbardziej odpowiednie rozwiązanie

  • bądź w kontakcie z dostawcami i klientami, aby uniknąć niespodziewanych opóźnień

  • dokonuj rezerwacji możliwie najwcześniej

  • przygotuj dokładny plan wysyłki i w miarę możliwości wskaż najpilniejszą wysyłkę

 

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt. Z przyjemnością pomożemy.